الصفحات

بحث

ادخلي ايميلك ليصلك كل جديد

الاثنين، 31 يناير، 2011

فيديو لبلكونه مزروعه بالخضروات

الفيديو غير تعليمي ممكن تعتبروه انه لزرع الحماس فينا اننا نزرع البلكونات و ان ممكن يخرج من البلكونه مهما كانت مساحتها انتاج حتى و لو قليل لكن ممكن يغطي جوانب في اكلنا و كمان زراعه نضيفه و هوايه ممتعه ممكن نربي عليها اطفالنا
انا زرعت ورقيات جرجير و شبت و كزبره و بقدونس و كرفس  و زرعت طماطم و فلفل رومي الفيديو ده فيه واحده زرعت حاجات اكتر و خرج من بلكونتها محصول لطماطم و لفلفل و حاجات كتير حتشوفوها معايا
يا رب يحمسكم  و انا عن نفسي متحمسه جدا للموضوع و يارب ننقل الحماس ده لكل اللي حوالينا و تكون بلكوناتنا منتجه بدل ما هيه ما فيهاش حياه او مزروعه نباتات زينه بس


2 التعليقات :

انا زارعه جرجير لسى صغير طوله 5سانتي بس لقيته نايم على جنب ما عرفت ايش المشكله ممكن تساعدوني
ييعطيكي العافييهه

بصي هوه انا مش متخصصه بس المشكله دي حصلت عندي و اتحلت الحمد لله هوه غالبا انتى بتروي الميه بقلب جامد بكوبايه او رشاش الميه بتنزل منه قويه على الزرع:) و هوه عيدانه ضعيفه لسه حاولي تروي ببخاخ ميه اي بخاخه عندك قديمه بتاعه تلميع ازاز او اي حاجه علشان ما يكونش الميه جامده على الزرع و تتنيه كمان ممكن تزودي رشه تراب او رمل لو عندك رشه بسيطه كده تثبت الزرع مكانه لو ما عندكيش خلاص مش مشكله جربي و قوليلي ايه الاخبار

إرسال تعليق

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...