الصفحات

بحث

ادخلي ايميلك ليصلك كل جديد

الأحد، 11 نوفمبر، 2012

رفوف توابل في دولاب المطبخ .. اصنعيها بنفسك

موضوع مميز منقول من منتدي فتكات بالصور : 
ندخل في الموضوع
انا عندي توابل ومشروبات كتييييييييييييير
وبحط كل حاجه في برطمانات
وكل اللي يشوف كميه الحاجات دي عندي يقولولي انتي فاتحع عطاره
انا عامله في مطبخي رف للتوابل طوله مترين
محدش يضحك ومش مكفي
فحطيت في درفه من الدرف المشروبات وشويه من التوابل اللي باحتاجها على فترات
بس لقيت نفسي بدوخ علشان اطلع الحاجه اللي عوزاها من الدرفه
رغم ان كل برطمان مكتوب عليه اسم الحاجه اللي فيه
المهم شغلت المخيخ اللي بعيد عنكم صدى من الركنه وقررت اخترع
حاجه تسهل عليا اني اشوف كل البرطمانات اللي في الدرفه واخد اللي عوزاه من غير مادور
فعملت الاتي
جبت علبه الكحك وغطاها


وقصيتها 3 بالحجم الي انا عوزاه
 

واستخدمت الجزئين اللي في الطرف
وجبت الغطا
واستخدمته قاعده
معلش نسيت اصور الخطوه دي

وروحت لازقه اول قطعه فوقيه بالشكل ده

 

والرف التالت علشان يثبت
جبت الجزء اللي في النص وقسمته وثبته على القاعده كانه عمود من الطرفين

وركبتها فوقيه

 

وغلفتها كلها بس معلش نسيت اصورها قبل التغليف لاني اتحمست وجريت على المطبخ
وروقت درفة العطارين

ههههههههههه

وده شكلها

 


المصدر http://forums.fatakat.com/thread3434577

0 التعليقات :

إرسال تعليق

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...